האם ידעת שבחירת שם דומיין "נכון" חיונית לקידום אתרך?

 
 
אם אתם מתכוננים לבנות אתר חדש, או לחדש את האתר הישן, תמצאו ברשת אלפי כתבות ואתרים שיסבירו לכם איך תבחרו את התמונות הנכונות והאפקטיביות ביותר, כיצד תשלבו את מילות המפתח הנכונות והמתאימות ביותר למטרות הקידום ואיך תבנו את הדפים שיעלו במהירות הרבה ביותר, על מנת שה"עכבישים" של גוגל ידרגו אתכם במקום הגבוה ביותר בתוצאות החיפוש. 
 
אבל, האמת היא, שהקידום האמיתי והבסיסי של אתר מתחיל הרבה לפני כן, בבחירת הדומיין הנכון. חיפוש דומיין בעברית (מלאה או חלקית), חיפוש דומיין בעל סיומת חדשה שהולמת את תחום העיסוק שלכם, אלה ועוד הם כלים שיכולים לסייע לכם לבנות אתר אשר מלכתחילה מוכוון-קידום.
 
נתחיל בהתחלה,
כיצד מתקדם אתר במעלה דירוג תוצאות החיפוש?
ישנם מספר קריטריונים אשר אותם בודקים אותם עכבישים (Googlebots) המדמים גלישה אנושית. לא נתעמק בכולם, אלא רק ברלוונטי לנושא: מילות מפתח. למילות מפתח מסוימות (הרלוונטיות לכל שאילתת חיפוש בנפרד) אשר מופיעות במקומות שונים באתר (בכתובות העמודים, בתכנים, בתגים, בתיאור וכדומה) יש משקל בקביעת הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש ולכן, משפיעות על הניראות שלו (כי, בינינו? כאשר אתם מבצעים חיפוש, מי מכם טרח לעבור את העמוד הראשון של תוצאות החיפוש ולהגיע לעמוד השני או השלישי?).
 
איפה הגולשים האנושיים בסיפור?
אבל, הדומיין ה"נכון" איננו פונה רק למנועי החיפוש, אלא גם לגולשים האנושיים, אשר מופצצים באלפי כתובות אתרים שונות מידי יום. עד לפני זמן לא רב, רוב כתובות האתרים התחלקו לשתי קטגוריות עיקריות: כאשר היה מדובר באתרים וותיקים, אשר בעליהם הצליחו לשריין לעצמם כתובת "טובה", הכתובות דמו האחת לשנייה (בגלל השימוש הנפוץ בסיומות השגורות .Co.il, .Com ודומות), וכאשר היה מדובר באתרים חדשים, אשר עלו לרשת מאוחר יותר, כאשר כל הכתובות ה"טובות" היו תפוסות - פגשנו אתרים שניסו למצוא כתובת פנויה הקרובה ככל האפשר לשם המבוקש, אבל היו קשות לזיכרון בעל פה - למשל ZvikaCohen12-88.Co.il. עכשיו, נסו לתאר לעצמכם את איש המכירות באותו ארגון מכתיב ללקוח בטלפון את כתובת האתר. ברור למדי, כי בניסיון להגיע לאתר המבוקש, ילך הגולש לאיבוד, ואולי אפילו ינחת באתר המתחרה באתרו (ובארגונו) של אותו צביקה כהן...
 
 
לסיכום:
הרבה לפני שאתם מדברים על העיצוב הגראפי והתוכן (שכבודם במקומם מונח) והרבה לפני שאתם מדמיינים ויזואלית את האתר שלכם, מתחיל הבסיס - בחירת שם הדומיין הנכון לאתר, הכתובת האינטרנטית שלו. אם אתם רוצים לייחד את האתר שלכם ולהבליט אותו, תוכלו לעשות זאת על ידי בחירת סיומת חדשה ומיוחדת, חיפוש דומיין בעברית (חלקית או מלאה), בחירת שם קליט או שילוב של שתי דרכים שונות.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
זכרו:
האתר שלכם מהווה את "חלון הראווה" העסקי שלכם, לכן, השקיעו את המחשבה הדרושה בבחירת ה"שלט" המתאים לו.
 
 
.