כיצד לא בוחרים מומחה בקידום אתרים?

במאמר זה נפרט מספר קווים כלליים שעליכם לקחת בחשבון, כשאתם שוקלים לשכור את שירותיו של מומחה לקידום אתרים.
 
לא בוחרים מומחה קידום אתרים שמבטיח תוצאות מהירות
אסור לקחת מומחה לקידום אתרים שמבטיח תוצאות מהירות, מאחר והדבר כרוך כנראה בעבודת קידום אתרים מסוג BLACK HAT. משמעות מונח זה מבטאת את השימוש בפרקטיקות שנחשבות ל"ספאמריות" על ידי גוגל, למשל, בעבר היתה נהוגה שיטה של הפצצת קישורים לאתר לשם עבודת הקידום, ולאחר עדכונים של מנוע החיפוש גוגל, במהרה "הועפו" האתרים שעסקו בפרקטיקות כאלה למטה לעמודים הבאים.
 
לא בוחרים במקדם אתרים שמבטיח לכם "להיות ראשונים בגוגל"
איך אפשר להבטיח דבר כמו להיות ראשון בגוגל? הרי גוגל לא שייכת למקדם האתרים, ולכן, אף מקדם אתרים, כולל המומחים והמנוסים שבהם, לא יכולים להבטיח לכם שתהיו ראשונים בגוגל, וגם אם במקרה תהיו, אז בכלל לא בטוח שתישארו ראשונים. כמו כן, חשוב להזהר בדומה לסעיף הקודם מטכניקות פסולות, שעשויות להביא אותכם לתוצאות הראשונות, אך עשויות גם להביא לאתר שלכם עונשים שיגרמו לו להדרדר למטה בגוגל.
 
לא בוחרים במקדם אתרים שמבין רק בקידום אתרים        
לצערנו, מקדם אתרים שמבין רק בקידום יכול אמנם להביא את האתר שלכם לתוצאות הראשונות בגוגל, אבל, מה קורה לגולשים שמגיעים לאתר שנמצא ראשון בגוגל, אבל האתר לא מותאם בכלל לציפיות שלכם כבעלי האתר? לדוגמא, אם האתר שלכם הוא חנות לאביזרי אופנה, אבל באתר עצמו אין לדוגמא סימן של חנות מאובטחת באתר, האם הגולשים שיגיעו אליכם גם יקנו? סביר להניח שלא. לכן, עליכם לבחור במקדם אתרים בעל ראייה הוליסטית, וכזה שמעניק שירות רחב, וגם, ידע להתאים לכם את הספקים השונים לצרכים שלכם.
 
לא בוחרים במקדם אתרים "הזול ביותר בשוק"
הזול ביותר בשוק גם כנראה משקיע את מספר השעות המועט ביותר בעבודה על האתר שלכם. עבודת קידום אתרים יכולה לארוך שעות רבות של השקעה בכל רגע, והיא כוללת בין היתר בניית קישורים לאתר שלכם מאתרים אחרים, בדיקה של קישורים שבורים – עמודים שלא מפנים לשום מקום באתר שלכם, עריכה של תגיות מידע כמו טייטל, דסקריפשן, מילות מפתח, מחקר מילים, בניית קישורים שמקשרים לעמודים פנימיים, ועוד ועוד. מקדם אתרים שיציע לכם את ה"מחיר הזול ביותר", הוא גם כנראה כזה שלא מתכוון לעבוד על קידום האתר שלכם שעות רבות.
 
לא בוחרים במקדם אתרים ללא המלצות
מאחר והעוסקים בתחום הנ"ל לא צריכים השכלה או רשיון לעסוק במקצוע, יש המון חאפרים בתחום. לפיכך, אל תבחרו במקדם אתרים על סמך שיטוט מקרי בגוגל. בחרו במקדם אתרים שעובד עם חברות מוכרות, מישהו עם שם מוכר בתעשיה, שיכול לספק לכם דוגמאות למקרי הצלחה, וממליצים כמובן.